Otvoreno pismo B.net-u/A1

20190826_182749

Poštovani B.net/A1,

pred jedva godinu dana ponudili ste mi ugovor za uslugu pristupa Internetu po uvjetima koje ste vi zadali i ugovor smo potpisali.

Pred 3 tjedna, usred ljeta, kad su gradovi prazni, a građani znojni raznose torbe po trajektima i plažama, vi šaljete dopis poštom sa sljedećim sadržajem:

  • korisnici traže sve veće brzine pristupa Internetu
  • vi želite osigurati najvišu kvalitetu usluge
  • to košta
  • prenosite trošak od +20kn/mj. na korisnike
  • ugovor se može raskinuti prijevremeno
  • ali A1 je najbolji pa neće!

Za početak, za ovaj sadržaj meni je trebalo 37 riječi, ali se vi angažirali svoje PR stručnjake koji su dobili zadatak ovu šaradu zapakirati u nešto što će izazvati najmanje raskinutih ugovora pa su se oni odlučili za pristup tzv. “zida teksta”: ni manje ni više, nego 227 riječi, bez ikakvog naslova ili naznake o čemu se radi. Hrpa korisnika će vidjeti o čemu se radi tek na prvom povećanom računu, a tad će biti prekasno za prijevremeni raskid bez naknade. Genijalno. Takvu strategiju koriste Google, Facebook, Apple i sl. kad sastavljaju svoje “Uvjete korištenja”, a svrha joj je da se predmetni tekst – ne čita. Ljigavo kad to radi Google, ljigavo kad to radite vi.

PR-ovci su se onda dosjetili pa rekli “zašto to ne bi riješili usred godišnjih odmora, kad je bljutava, namjerno dosadna obavijest pružatelja usluge pristupu zadnja stvar kojom se građani žele ili uopće stignu baviti? Upravni odbor zadovoljno plješće i sprema povišice PR-ovcima i svrstava se uz bok recimo Milana Bandića, koji već tradicionalno – možete sat namjestiti prema tome – koristi prazan grad da provodi genijalne poteze kao što je nasilni nastavak radova na garaži centra “Cvjetni” prije 10 godina ili da – gotovo u isto vrijeme kad je A1 izveo ovu svoju vratolomiju – najžurnijom žurnom procedurom šalje “dorađeni” GUP na “javnu raspravu” (u kojoj u 2019. godini dozvoljava građanima da se oglase isključivo na papiru, poštom?!).

Nadalje, ovu promjenu mi A1 šalje usred roka važenja ugovora čije uvjete su oni postavili pred jedva godinu dana, pa je za očekivati da postoje deseci ili stotine tisuća korisnika s kojima su napravili to isto. Dakle, A1 pred svega godinu dana nije bio u stanju predvidjeti da će im trebati 10+% više prihoda od usluga – čime stvaraju sliku o sebi kao kaubojima koji ne znaju kako se radi posao – pa sad rade ovaj salto mortale koji je valjda jedino izvediv uslijed ovog urušavanja tržišta u današnji duopol A1/T-Com na kojem konkurencija može biti više salonska, teoretska, nego stvarna (A1/VIP i T-Mobile svojevremeno su se zaklinjali da je 3 kn za minutu razgovora goli minimum održivosti…dok nije došao Tele2 i 1 kn/min!).

Za kraj, PR odjel je uredio i završne detalje pa tako nije jednostavno riječ o poskupljenju usluge, nego se izmišlja nova stavka “pristup uslugama fiksne mreže” da se, je li, stvori dojam da korisnici tu nešto novo dobijaju, da se taj novi, veliki iznos računa malo usitni da ne izgleda tako prijeteće. Jer, je li, do sada korisnici “nisu” imali – i plaćali! – “pristup uslugama fiksne mreže”…otprilike kao da HŽ kaže “korisnici traže sve bolju uslugu, od sada na dalje uvodimo novu stavku ‘korištenja vrata i stepenica za ulaz i izlaz iz vagona’ koja će koštati 20 kn po karti.”

Poslovanje po modelu A1 – novi oblik života!

Vaš vrlo skoro bivši korisnik

Leave a Comment

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s