mišljenja i zapažanja o društvu i životu u Hrvatskoj

Oko 50. kilometra biciklističkog izleta, u Novom Marofu je nešto "smrdilo"...

Oko 50. kilometra biciklističkog izleta, u Novom Marofu je nešto “smrdilo”…

Pred nešto više od godine biciklirao sam starom cestom iz Zagreba prema Međimurju. To je možda bio treći ili četvrti put da vozim tim putem, a vozio sam i kasnije, ali dok sam taj put prolazio dugi i ne pretjerano zabavan potez od Zeline do Marofa, primijetio sam pogon uz cestu koji je mogao služiti kao kulisa za Pobješnjelog Maxa, a iz njegovog dimnjaka izlazio je crni dim. Nije da me treba nagovarati da odmorim minutu pa sam stao i snimio što sam vidio.

Odvezao sam se dalje do Međimurja, vratio se koji dan kasnije i odlučio poduzeti nešto s tim snimkama. Saznao sam da postoji adresa na koju se zaprimaju upravo prijave zagađenja okoliša pa sam poslao poruku:

————————
29.4.2013.
prima: okolis.inspekcija@mzopu.hr

Poštovani,

26.4. u 16:50 prolazio sam kroz Novi Marof (Varaždinska ulica, oko broja 70) i primijetio gusti, crni dim kako kulja iz dimnjaka nekakvog pogona. Nisam, naravno, stručnjak, ali mi se čini malo vjerojatno da takav dim zadovoljava bilo kakve propise o zaštiti okoliša pa vas molim da istražite.

Lijepi pozdrav
————————

Istog dana dobio sam odgovor:

————————
29.4.2013.
šalje: Okolis.Inspekcija@mzoip.hr

Poštovani,

obavještavamo Vas da je Ministarstvo zaštite okoliša i prirode zaprimilo Vašu elektroničku predstavku koju je proslijedilo na mjesno nadležno postupanje u Područnu jedinicu Sisak za Ispostavu Varaždin.
————————

Kako su brzo odgovorili na prijavu, tako su dugo nakon toga šutjeli. Nisam se više bavio tim pitanjem jer sam pretpostavio da su se nekakvi kotačići pokrenuli i jer zaista nisam kvalificiran da kažem je li neki dimnjak ispravan ili ne, a onda mi je 2 godišnja doba kasnije sasvim neočekivano stigla još jedna poruka:

————————
30.9.2013.
šalje: Okolis.Inspekcija@mzoip.hr

Poštovani,

Dostavljam Vam obavijest o učinjenome temeljem Vaše prijave o pojavi crnoga dima u Novom Marofu.

Miljenka Kliček, Viša inspektorica zaštite okoliša
————————

Poruci je bio priložen skenirani dokument (na žalost, naša administracija se još uvijek grčevito drži papira kao glavnog medija za pohranu podataka) u kojem stoji otprilike ovako: na osnovu moje prijave pokrenut je inspekcijski postupak, a inspekcija je utvrdila da je došlo do povrede Zakona o zaštiti zraka. Pod prijetnjom odgovarajućih kazni naloženo je tvrtki da poduzme odgovarajuće mjere u zadanom roku, neke od tih mjera su do rujna već bile provedene, a inspektor je još trebao izaći na teren po isteku roka da provjeri da je sve kako treba (puni tekst obavijesti o postupanju).

Čestitam Ministarstvu zaštite okoliša na dobro obavljenom poslu, ali i na jačanju osjećaja da kroz instrumente naših (inače prilično nepopularnih) javnih službi raspolažemo s puno više moći da zaštitimo i poboljšamo okruženje u kojem živimo nego što se to možda često čini.

Leave a Comment

