mišljenja i zapažanja o društvu i životu u Hrvatskoj

Šetalište za - automobile

Šetalište za – automobile

Igrom slučaja živim u možda najgušće naseljenoj četvrti u krugu 300 km: visoki neboderi, zgrade-zidine s bezbroj stanova, a među njima izdašno posute manje zgradice i gusto rađene kuće. Te veće i manje građevine oplakuje more auta. Nikome nije novost da je parkiranje sve kreativniji sport sa svim pratećim elementima: drama, napetost, žestoka konkurencija, neizvjesnost, napor…a rezultat je da ljudi parkiraju posvuda, uključujući na pješačku šetnicu pored moje zgrade.

Budući da sam kroz godine ipak razvio određenu osjetljivost na nametljivost auta, odlučio sam uposliti naše komunalne službe. Ovako je to izgledalo…

Nadležno za probleme parkiranja je, ispada, prometno redarstvo pa sam se njima obratio za pomoć:

27.4.2014
prima: prometno.redarstvo@zagreb.hr

Poštovani,

u [toj i toj ulici] postoji šetalište koje je već godinama de facto divlje automobilsko parkiralište (slike u prilogu; crveno označeno okvirno područje na koje mislim).

Taj se problem tehnički da vrlo jednostavno riješiti postavljanjem nekolicine stupića na odgovarajuća mjesta. Ako se ne varam, takve zahvate radi Zrinjevac, ali oni to ne mogu dok su automobili tamo. Molim Vas s toga da se u suradnji s njima ili eventualnom drugom gradskom službom otjerate automobile iz prostora rezerviranog za pješake te onemogućite njihov povratak na te površine.

Ne mogu reći da sam bio šokiran time što mi se nitko ne javlja pa sam im dao 15 dana, koliko po mutnom sjećanju njihov odgovor smije kasniti. Odgovor nije stigao, pa sam ih podsjetio:

————————
12.5.2014
prima: prometno.redarstvo@zagreb.hr

Poštovani, podsjećam vas na svoj upit od prije 14 dana i molim vas da mi javite što ste spremni poduzeti glede nepropisnog parkiranja u [toj i toj ulici].
————————

…i opet:

————————
18.5.2014
prima: prometno.redarstvo@zagreb.hr

Poštovani, podsjećam vas na svoj neodgovoreni upit od prije 20 dana.
————————

Onda sam odlučio da je došao trenutak da se za ovo pitanje čuje po nebrojenim razinama razgranate gradske hijerarhije pa sam u popis primatelja dodao i g. Prepelića, voditelja odjela prometnog redarstva:

————————
2.6.2014
prima: prometno.redarstvo@zagreb.hr, neven.prepelic@zagreb.hr

Poštovani,

pred 35 dana sam vam poslao prijavu na osnovu koje još ništa nije poduzeto i na koju nisam dobio nikakav odgovor. Molim vas da mi javite da li ćete i što poduzimati po ovom pitanju.
————————

…a 15 dana kasnije i njemu nadređenog g. Dekanića, voditelja odsjeka:

————————
6.6. 2014
prima: prometno.redarstvo@zagreb.hr, neven.prepelic@zagreb.hr, damir.dekanic@zagreb.hr

Poštovani,

pred 40 dana sam vam poslao prijavu na osnovu koje još ništa nije poduzeto i na koju nisam dobio nikakav odgovor:

U ulici [toj i toj] postoji šetalište koje je već godinama […]
————————

Već mi se to monoložno dopisivanje s cijelim popisom gradskih službenika krenulo sviđati, a i razgalila se znatiželja zabavljena pitanjem dokle će to ići pa je već 5 dana kasnije išlo novo pismo i g. Kraljeviću, pomoćniku pročelnika za komunalno i prometno redarstvo, nadređenog svoj prethodnoj gospodi:

————————
11.6.2014
prima: prometno.redarstvo@zagreb.hr, neven.prepelic@zagreb.hr, damir.dekanic@zagreb.hr, mate.kraljevic@zagreb.hr

Poštovani g. Kraljević,

pred 45 dana sam poslao prijavu odjelu za prometno redarstvo i naknadne podsjetnike g. Dekaniću i g. Prepeliću, ali ništa nije poduzeto i nisam dobio nikakav odgovor. Molim Vas kao pomoćnika pročelnika Sektora za komunalno i prometno redarstvo da mi javite da li će se i što poduzimati po ovom pitanju.
————————

…i baš kad sam se nekako uhodao i spremao nastaviti svoju šetnju po (prilično korisnim) web stranicama Grada Zagreba tražeći slijedeću nadležnu osobu, udari grom iz vedra neba:

————————
12.6.2014
šalje: GRADSKI URED ZA PROSTORNO UREĐENJE, IZGRADNJU GRADA, GRADITELJSTVO, KOMUNALNE POSLOVE I PROMET

Poštovani,

povodom Vašeg upita u svezi postupanja Prometnog redarstva u predmetu kontrole nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila u [toj i toj ulici], odgovaramo da je očevidom dana 05. lipnja 2014. u predmetnom naselju zatečeno 16 nepropisno parkiranih vozila na nogostupu. Na vozilima koja su ugrožavala promet vozila i pješaka istaknuta su upozorenja o počinjenom prekršaju na vjetrobransko staklo. Nadzor će se nastaviti.

S poštovanjem, mr. sc. Dinko Bilić, dipl. oec., pročelnik
————————

Čini mi se zanimljivo da im je trebalo puno manje vremena na napišu dopis (napisan samo 1 dan nakon moje prethodne poruke!), nego da mi ga pošalju (stigao 4 dana kasnije). Čini mi se još zanimljivije da mi nisu odgovorili ljudi kojima sam pisao, nego njihov nadređeni, 4 razine iznad ljudi kojima sam poslao prvo pismo.

Ali to sve na stranu, na šetalištu je odjednom bilo 2 umjesto 17 auta: učinili su svoje, a da čak nisu ni nepotrebno dijelili kazne. Malo me kopkalo što su oni očito zamislili ne saditi stupiće (ne krivim ih: nitko ih ne voli) pa mi se činilo da će vozači koji nisu taj dan dobili opomenu – dakle, većina – i dalje možda gledati na tu šetnicu kao na parkiralište. Kad se parkiraju dvojica, doći će i treći, kad ih je tri, lako će i četvri…i za čas ćemo se vratiti na staro. Ali dao sam Gradu malo vremena da ispuni svoje obećanje i, moram reći, stvarno su opravdali povjerenje. Njihov slijedeći dopis došao je 4 tjedna kasnije:

————————
9.7.2014
šalje: GRADSKI URED ZA PROSTORNO UREĐENJE, IZGRADNJU GRADA, GRADITELJSTVO, KOMUNALNE POSLOVE I PROMET

Poštovani,

Šetnica za ljude

Šetnica za ljude

povodom Vašeg upita u svezi nepropisnog zaustavljanja i parkiranja u [toj i toj ulici], obavještavamo Vas da su očevidom u predmetu nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, a nakon obilaska navedene lokacije, zatečena 22 nepropisno parkirana vozila na nogostupu. Kako je riječ o većem broju vozila, istima su istaknuta upozorenja o počinjenom prekršaju. Nadzor će se nastaviti i ubuduće.

S poštovanjem, mr. sc. Dinko Bilić, dipl. oec., pročelnik
————————

Šetnica je pred koji dan izgledala ovako, a zadnjih dana nema niti jednog auta!

Stanje na 14.1.2015.:

Automobili se već mjesecima nesmetano, svakodnevno, masovno parkiraju na istom mjestu. Višestruke prijave na niz adresa u poglavarstvu, izravno ljudima čija su ovakva pitanja odgovornost, padaju na gluhe uši. Ostaje vidjeti što policija kaže.

Leave a Comment

